-->

 photo mai.jpg
I am Mai, your Shaklee Independent Distributor at Shah Alam,Selangor. COD Area coverage Shah Alam, Subang, Ara Damansara, Kampung Melayu Subang.
Delivery throughout Malaysia . Shaklee ID: 958686 | farizatul2002@yahoo.com| 0126629171|FB:Mazatul Azura Muhamad FB Pages: maishoppe
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Mulberry - Tuaian pertama

Bismillahirrahmanirrahim..........

Aku tanam Mulberry ni kira-kira sebulan yang lepas.. Masa beli tu, memang dah ade buahlah... Senang sangat jaga Mulberry ni.. Cuma pastikan kita siram 2 kali sehari untuk memastikan pokok sentiasa segar..

Sekarang aku cuma tanam dalam pasu.. sebab tanah kat rumah tak ler subur sangat.. Semalam dah banyak buahnya yang ranum.. So merasa la hasil tuaian pertama kami ni... Seronok sangat! Anak-anak suke.. katanya sedap! Rasa yang merah-kemerahan masam-masam manis dan warna gelap tu manis..

Pokok aku ni kecik sangat lagi.. tunggu la besar sikit... harap2 lebat ler buahnya... Ni la gambar Mulberry aku tu..






7 Nukilan Rasa:

  1. wow.. bestnye... bape rm sepokok waktu beli dulu? hmmm jeles la.. nak mulbery gakkkkk...

    BalasPadam
  2. Jassnani.. murah jer beli pokok ni.. Sepokok rm5 jer... anak pokok.. kalau yang dah besar tu, rm15.. Boleh try tanya kat nursery.. ku beli di sungai buloh... seronok tgk pokok ni dah berbuah dan masak dengan ranumnya

    BalasPadam
  3. Bila besar esok kena rajin pangkas Mai...

    BalasPadam
  4. iye kak aina... dok baca cara penjagaan dia gitew gak... :)

    BalasPadam
  5. wah.. subur je kak tanam.. teringat pokok muberi di kampung aiza.. ketika kecil dulu selalu aiza dan adik panjat pokok tu untuk ambil buahnya..

    BalasPadam
  6. menjadi yer.. mmg pndai bercucuk tanam nih..

    BalasPadam
  7. wah.. seronoknya aiza... actually pokok ni senang hidup deqla... boleh try tanam :)

    BalasPadam

Terima Kasih Sudi Singgah.. Silalah tinggalkan jejak yer.. Insya-Allah.. nanti saya jenguk kembali :)

Related Posts Plugin for http://mazatulazura.blogspot.com
Copyright © 2013-20124 Small Steps To A Big Journey All Rights Reserved Cik Eintan Nurfuzie