-->

 photo mai.jpg
I am Mai, your Shaklee Independent Distributor at Shah Alam,Selangor. COD Area coverage Shah Alam, Subang, Ara Damansara, Kampung Melayu Subang.
Delivery throughout Malaysia . Shaklee ID: 958686 | farizatul2002@yahoo.com| 0126629171|FB:Mazatul Azura Muhamad FB Pages: maishoppe
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Kulat bermusim

Bismillahirrahmanirrahim..........

Dah lama aku tak makan kulat kampung ni.. Dah almost 15 years.. Dulu masa sekolah duduk kat Jengka, musim hujan boleh la merasa makan kulat nie.. Tapi sejak duduk sini, parents pun dah pindah ke Kuantan... tak merasa dah ler yang liar...

Nak dijadikan cerita, aku bertembung dengan kulat ni di pasar malam... So sangat teruja yer... Apalagi... terus beli... tak soal banyak... Walaupun sekilo rm20 untuk Kulat Tahun dan sepinggan kecil RM2 untuk kulat sisir.... Kulat Sisir terus aku sambar RM10.. tamak weh! Nak buat camne.. Dah lama teringin nak makan..

Engkorang kenal tak kulat yang aku cerita nie? Mungkin ada nama lain, aku tak taw ler.... Ni ler rupa kulat tu...


Kulat Tahun- Aku masak air jer..

Kulat Sisir- Tak masak pun lagi. Buat sambal or masak lemak cili api.. pergh... terangkat!

6 Nukilan Rasa:

  1. sedapnya!!
    dedulu lambak2 je pas hujan .
    skank org jual kt pasar mahal betul huhu

    BalasPadam
  2. lama benar tak makan kulat sisir tu..susah nak dapat dah skrg ni..selalu mak ana masak dengan kerang..sedap sangat...salam ukhwah dari ana..

    BalasPadam
  3. betul tu... tapi bila teringin, mahal pun sambar jer la.. :)

    BalasPadam
  4. Kulat sisir tu goreng kuning sodap...

    Kulat tahun tu org Bota panggil cendawan busut rasanya, kak aina balik baru2 ni dapat le seperiuk kakak ipar masak apa lagi balun le makan puas2 tak lama lepas tu berguling sakit perut angin kot sebab bila makan ubat angin beransur baik. Kulat tu bila matang dalam dia tu akan jadi ulat, geli kot sebab kutip sendiri dan nampak ulat dok dalam tu tapi makan jugakkk...ahahhaa....

    BalasPadam
  5. kulat sisir mmg sedap kalau buat sambal..lamanya tak makan..mase kecik2 dulu mak suke buat!!

    BalasPadam

Terima Kasih Sudi Singgah.. Silalah tinggalkan jejak yer.. Insya-Allah.. nanti saya jenguk kembali :)

Related Posts Plugin for http://mazatulazura.blogspot.com
Copyright © 2013-20124 Small Steps To A Big Journey All Rights Reserved Cik Eintan Nurfuzie