-->

 photo mai.jpg
I am Mai, your Shaklee Independent Distributor at Shah Alam,Selangor. COD Area coverage Shah Alam, Subang, Ara Damansara, Kampung Melayu Subang.
Delivery throughout Malaysia . Shaklee ID: 958686 | farizatul2002@yahoo.com| 0126629171|FB:Mazatul Azura Muhamad FB Pages: maishoppe
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Kenapa Perlu Marah?

Hari ini cuaca agak panas.. Agaknya sebab tu ramai orang nak marah-marah kot. :)
Sebagai manusia memang kita dikurniakan dengan nafsu amarah yang kalau tak bibendung akan mengundang padah, boleh memutuskan silaturrahim.. Itu yang paling penting untuk kekalkan.. Tali silaturrahim yang bukan senang nak dikekalkan.. Kadang-kadang, disebabkan satu insiden kecil, putus silaturrahim yang telah bertahun-tahun dibina..

Aku.. aku suke bergurau.. walaupun kebanyakan org yang mungkin tak mengenali aku akan mengatakan aku nie nak tunjuk lagak, nak tunjuk pandai, asyik nak menang jer... hahahaha.. itu kelemahan aku.. tapi kadang-kadang aku tak kisah diatas persepsi orang terhadap diri aku.. Sebab bagi aku, kawan yang terbaik adalah kawan yang boleh menerima kekurangna kita, yang boleh membimbing kita dan boleh menegur kita bila kita tersasar...

Tapi hari ini aku agak tersentap bila aku dikaitkan dengan seseorang yang memang agak tak rapat dengan aku... Perkaitan yang boleh dikatakan selalu membuat darah aku naik la.. Tapi org yang comment tu tak taw kan.. si aku boleh buat ignorance jer.. Tapi sakit hati pun ade jugak.. Sebab cara dia seolah-olah aku punca utama pertelingkahan itu... Huh! mungkin itu cume tafsiran aku.. Anyway, maybe jugak dia tak bermaksud camtu kan!!

Kesimpulan aku.. untuk diri aku sendiri.. Kalau aku nak bergurau sekali pun.. jangan kaitkan dengan sesuatu yang sensitif!! :).. Insya-Allah... aku cuba untuk terus memperbaiki diri aku.. Walapun aku rasa bukan aku yang bersalah!! (Manusia mana pernah nak mengaku salah kan!)

0 Nukilan Rasa:

Catat Ulasan

Terima Kasih Sudi Singgah.. Silalah tinggalkan jejak yer.. Insya-Allah.. nanti saya jenguk kembali :)

Related Posts Plugin for http://mazatulazura.blogspot.com
Copyright © 2013-20124 Small Steps To A Big Journey All Rights Reserved Cik Eintan Nurfuzie